Veelgestelde vragen

Bestellen

Plaats je product in je digitale winkelmandje via de blauwe button ‘in winkelmand’. Ga vervolgens naar de kassa, log in met je account en vul je gegevens in en ga door naar de betaling.
Als een product (nog) niet beschikbaar is kunt je jouw e-mail adres achterlaten bij het product. Zodra dit product (weer) op voorraad is ontvang je een bericht van ons.
Het kan zijn dat de orderbevestiging in je spam-box is terechtgekomen. Kijk daar dus ook altijd even. Is er geen geld afgeschreven van je rekening? Dan is de betaling niet gelukt. Je kunt je bestelling dan opnieuw plaatsen. Is bovenstaande niet van toepassing? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Het is helaas niet mogelijk om na het plaatsen van een bestelling nog wijzigingen te maken. Uiteraard kun je de bestelling (gedeeltelijk) retourneren na ontvangst.
Heb je iets besteld, maar een onjuist adres ingevuld, en heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Geef het door aan onze klantenservice. Dan kijken wij of we het adres van de zending nog kunnen aanpassen. Bij een verhuizing pas je gemakkelijk je adres aan in je Skins-account.
Heb je een artikel ontvangen dat je niet hebt besteld? Neem dan contact op met [email protected] Vermeld in de mail om welk(e) artikel(en) het gaat.
Ja dit is mogelijk door een adres toe te voegen.
Wij versturen standaard geen factuur mee in de bestelling. Wil je toch een factuur ontvangen? Stuur dan een e-mail met je ordernummer naar [email protected]
Zodra PostNL de bestelling heeft ontvangen ontvang je via de mail een Track & Trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen.
Via het winkelmandje kun je de optie ‘verpak als cadeau’ aanvinken. Hierna heb je de optie om een persoonlijke boodschap mee te versturen.
Let op: producten uit de Archives kunnen niet als cadeau verpakt worden.
De kosten bedragen € 4,95 per bestelling. Bestellingen van € 30,- of meer worden gratis verzonden binnen Nederland, met uitzondering van onze Sample Sets. De verzendkosten zijn € 2,20 voor 1 set en maximaal € 4,95 voor 2 sets of meer. Hieronder staat het overzicht van verzendkosten voor levering in het buitenland.
Gebied:Gratis bezorging vanaf:Verzendkosten:
Nederland brievenbus € 30 € 2.20
Nederland Postpakket € 30 € 4.95
Binnen EU Zone 1 € 65 € 10
Binnen EU Zone 2 € 150 € 15
Binnen EU Zone 3 € 150 € 20
Binnen EU Zone 4 € 150 € 25

Betalen

Je kunt bij Skins Cosmetics betalen via iDeal, PayPal, met een creditcard van Mastercard of VISA of met de Skins Cosmetics Giftcard.
De enige cadeaukaart waarmee je bij ons kan betalen is de Skins Cosmetics Giftcard.
Alle creditcardbetalingen gaan bij ons door een betalingscontrole. Waarom de betaling is afgewezen, kunnen we helaas niet met je delen. We gaan natuurlijk uit van jouw goede bedoelingen, maar we moeten de controlemethodes geheimhouden.
Als je creditcardbetaling wordt afgewezen wordt jouw bestelling automatisch geannuleerd en vervalt de reservering binnen 3 werkdagen. Wil je je bestelling toch ontvangen? Plaats hem dan opnieuw en kies voor een andere betaalmethode.

Retourneren en terugbetalen

Dit doe je gemakkelijk door het product aan te melden via jouw account. Stuur hierna een e-mail naar [email protected] met het betreffende retourproduct. We sturen je daarna een e-mail met het antwoordnummer waarmee je de bestelling kosteloos kan retourneren. Met dit antwoordnummer kun je de bestelling afgeven bij een locatiepunt van PostNL.
Bij afgifte van jou retour ontvangt je een verzendbewijs met een Track & Trace code van PostNL. Wij adviseren je om dit verzendbewijs goed te bewaren tot je het bedrag gecrediteerd hebt gekregen.
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief verzendkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering), binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen.*

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je nadrukkelijk anderszins heeft ingestemd.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient het retourbewijs te bewaren totdat het aankoopbedrag is teruggestort.

Geldteruggave op basis van betaalwijze:
  • Betaald met iDeal, creditcard of PayPal: het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op jouw bankrekening teruggestort.
  • Betaalt met een Skins Giftcard (eventueel gedeeltelijk): je ontvangt dit bedrag retour in de vorm van een dezelfde cadeaubon als waarmee je hebt betaald. Het eventueel resterende aankoopbedrag wordt teruggestort op de betreffende bankrekening.
Dat klopt. Je krijgt van ons het antwoordnummer nadat je de retour hebt aangemeld.
Je kunt een zending natuurlijk ook altijd terugbrengen in een van onze winkels*. Producten uit ons Archives assortiment kunnen niet geretourneerd worden. Bij retourneren van de gehele zending kunt je ter plekke zelf kiezen of je de verzendkosten als voucher of volgens de betaalmethode van de aankoop terug wilt ontvangen.
* met uitzondering van de Skins Cosmetics shop in de Bijenkorf Den Haag.
Om een product te retourneren moet het aan de volgende voorwaarden voldoen: het product moet ongeopend en ongebruikt zijn. Ook mag het product niet uit onze Archives komen.

Mijn Account

Om je te registreren bij Skins Cosmetics kun je jouw gegevens invullen onder: 'Ik ben een nieuwe klant'.
Om je aan te melden voor onze nieuwsbrief kun je jouw e-mailadres achterlaten op deze pagina.
Onderaan elke ontvangen nieuwsbrief staat een link via waar je je kunt uitschrijven. Scroll helemaal naar beneden om op de link te klikken.
Heb je al een account? Zo niet, maak dan eerst een account aan. Ben je je wachtwoord vergeten? Stel deze dan opnieuw in. Ontvang je geen wachtwoord via de mail? Neem dan contact met ons op via [email protected]
Je kunt je e-mailadres wijzigen in je persoonlijke account, door bij 'mijn gegevens' op 'wijzigen' te klikken.
Je kunt je wachtwoord wijzigen in je persoonlijke account, door bij 'mijn gegevens' op 'wijzigen' te klikken.
Om je account te verwijderen kun je contact opnemen met [email protected]

Verzending & levering

Als je voor 14:00 uur bestelt, bieden wij het pakket dezelfde dag nog aan bij PostNL, met uitzondering van een brievenbuspakket. Meestal wordt het pakket dan de volgende dag bezorgd, maar zodra we het uit handen geven kunnen we dit niet 100% garanderen.
Je ontvangt een Track & Trace code om meer informatie omtrent de bezorging op te zoeken, met uitzondering van een brievenbuspakket.
Het is mogelijk om een bestelling te laten bezorgen op een afhaalpunt. Kies bij aflevermethode voor een pick-up punt bij jou in de buurt.
Het is mogelijk om een bestelling laten te bezorgen in een van onze winkels, je kunt dit aanvinken bij de aflevermethode. Houd hierbij wel rekening met 5 werkdagen, met uitzondering van samplepakketten.
Het is mogelijk om een bestelling te laten leveren in het buitenland. Wij verzenden alleen naar de volgende landen:

EU zone 1: België, Denemarken (excl. Faeröer Eilanden en Groenland), Duitsland, Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad), Luxemburg, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar en Kanaaleilanden)
EU zone 2: Frankrijk (incl. Corsica en Monaco), Spanje, Zweden
EU zone 3: Hongarije, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechië
EU zone 4: Bulgarije, Estland, Finland, Ierland, Letland, Litouwen, Portugal, Roemenië, Zwitserland
Als je niet thuis bent, geeft PostNL het pakket af bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt. Je ontvangt van PostNL een kaartje met een 'niet-thuiscode'. Met deze code kunt je op de Track & Trace zien waar het pakket kan worden opgehaald. Het pakket blijft een week op het PostNL-punt liggen en gaat daarna retour naar de afzender.
Als je een artikel hebt ontvangen dat je niet hebt besteld, kun je het beste contact met ons opnemen via [email protected]
Check altijd de pakbon met daarop het aantal, als het product hier niet op staat is het waarschijnlijk niet op voorraad. Neem contact met ons op via [email protected]
Heb je een beschadigd pakket ontvangen? Stuur dan een mail naar [email protected]

Sample Service pakket & Vouchercode

Neem de volgende stappen om een Sample Set te bestellen:
  1. Ga naar het parfum waarvan je graag een sample ontvangt en kies 'Sample toevoegen'. Je krijgt vervolgens een overzicht te zien met de geselecteerde samples in jouw sample box. Door weer naar andere parfums van keuze te gaan, kun je nog vier andere samples toevoegen.
  2. Zodra je vijf samples hebt gekozen, kun je de sample box toevoegen aan jouw winkelmand. Kies voor 'toevoegen aan winkelmand'. Staat de optie er niet bij? Dan is de sample helaas niet beschikbaar.
De Sample Set wordt geleverd als brievenbuspakket, je hoeft er dus niet voor thuis te blijven. Een pakket wordt over het algemeen binnen 1-5 werkdagen geleverd.
Soms wil het wel eens gebeuren dat samples na het vullen onder vacuüm komen, om dit te verhelpen kun je na het verwijderen van het beschermkapje, heel voorzichtig de bovenkant van het buisje verwijderen door het verstuifgedeelte van het buisje af te halen. Dit kun je doen door het buisje recht te houden en de verstuiver schuin te trekken. Wanneer er weer lucht bij komt kunt je de verstuiver er weer op klikken, na een aantal maal weer te sprayen werkt de sample weer.
De vouchercode die je bij de Sample Set ontvangt, sturen we je op per mail.
Je dient de voucher binnen drie maanden in te wisselen, vanaf de datum dat wij hem naar je hebben gemaild. De voucher is niet inwisselbaar bij Archives, Sample Sets, Skins-boxen, giftcards.
Je kunt je vouchercode invullen bij het afrekenen in je winkelmandje en in de kassa.
Je kunt je vouchercode inwisselen in onze webshop of in een filiaal van Skins Cosmetics.

Giftcards

Je kunt een Giftcard kopen in onze webshop. Hier kun je kiezen uit verschillende bedragen: 25, 40, 50, 70 of 100 euro. Je kunt ook een Giftcard kopen in onze winkels. Daar kun je ook andere bedragen kiezen.
Je kunt tijdens het afrekenen bij stap 2 kiezen voor ‘betaal met de Skins Giftcard’. Zodra je alle gegevens gecontroleerd heeft en akkoord gaat met de voorwaarden kun je kiezen voor betalen. Vervolgens verwijzen we je door naar de betaalsite. Hier kun je de 19-cijferige code en de beveiligingscode invoeren (deze bevindt zich op de achterkant onder de kraslaag).

Mocht er nog een bedrag overblijven om te betalen, dan kun je deze met een van de andere betaalopties voldoen. Als er saldo over is, dan blijft dit op je Giftcard staan.
De enige cadeaubon die wij aanbieden is de Skins Cosmetics Giftcard.
Zie de uitleg bij ‘Hoe kan ik mijn Giftcard verzilveren?’ Staat er een bedrag op? Vul deze niet in bij de vouchercode. Neem contact op met [email protected]
De Giftcard is onbeperkt geldig en op elk moment inwisselbaar.
Stuur een mail naar [email protected] met uw ordernummer of aankoopbewijs waarop te zien is waar en wanneer de Skins Giftcard is verkregen. Zo kunnen wij uw saldo achterhalen en opwaarderen.

Zakelijk / B2B

Wil je zakelijk met ons in contact komen? Kijk dan op deze pagina.

Laatst bekeken