Merk

Categorie

 

Bezorgen en retourneren

Vandaag besteld, dezelfde dag verzonden
Bestellingen die je op werkdagen voor 16:00 uur plaatst, worden diezelfde dag nog verzonden. Bestellingen tussen vrijdag 16:00 en zaterdag 14:00 uur worden op zaterdag verzonden. Wanneer je na zaterdag 14:00 een bestelling plaatst, wordt deze op maandag verzonden.

Niet thuis?
Wanneer je niet thuis bent op het moment van bezorging, probeert de bezorger je pakket af te geven bij de buren of een DHL ServicePoint. Je ontvangt een kaart van DHL in de brievenbus. Hierop staat waar het pakket in de straat is afgegeven of bij welk DHL ServicePoint je het pakket de eerstvolgende werkdag kan ophalen. Wil je een ander bezorgmoment of locatie kiezen? Gebruik de Track & Trace code op de gele kaart om een andere bezorgoptie te kiezen. Wijzigen kan op de dag waarop je de kaart ontvangt.

Wanneer je pakket klaarligt bij een DHL ServicePoint ontvang je een e-mail. Je pakket wordt zeven kalenderdagen voor je bewaard, daarna gaat het automatisch retour naar Skins Cosmetics. Neem voor het ophalen bij een DHL ServicePoint een geldig legitimatiebewijs mee.

Sample Sets
Heb je een Sample Set besteld? Wij pakken de geselecteerde samples met zorg voor je in en verzenden deze in een brievenbuspakket met Track & Trace code. Brievenbuspakketten hebben een levertijd van 1-2 werkdagen. Het is ook mogelijk om een Sample Set als regulier pakket te laten verzenden door deze optie te kiezen in de check-out.

Verzenden buiten Nederland
Als je niet in Nederland woont, versturen wij je bestelling zonder problemen binnen Europa. We versturen je bestelling binnen een dag en sturen jou een Track-en-Trace-code op.

Bezorging in België
In België bezorgt bpost het pakket van maandag tot en met vrijdag, of zaterdag indien je dit bij het plaatsen van de bestelling hebt aangegeven. Het is mogelijk het bezorgmoment of de locatie te wijzigen tot en met de dag vóór de geplande bezorging. Ben je niet thuis? Dan ontvang je een kaart in de bus. Hier staat op waar het pakket in de straat is afgegeven of lees je het adres van het afhaalpunt. Je kan het pakket de volgende dag ophalen bij een bpost postkantoor of postpunt bij jou in de buurt. Het is ook mogelijk online een tweede bezorgpoging te boeken. Daarnaast kan je een tweede bezorgpoging aanvragen via de klantenservice van bpost. Heb je gratis je bezorgvoorkeuren bij bpost geregistreerd? Dan volgt de bezorger deze voorkeur op.

Kosten
Bestellingen verzenden wij vanaf € 50 binnen Nederland gratis. De kosten van bestellingen onder de € 50 bedragen € 4 per bestelling. De verzendkosten van sample sets zijn € 2,50 voor 1 set en maximaal € 4 voor 2 sets of meer.

Voor bestellingen buiten Nederland zijn de tarieven als volgt:

Gratis verzending vanaf € 50,-
Reguliere verzendkosten € 6,-
België
Verzendtijd: gemiddeld 1 werkdag

Gratis verzending vanaf 100,-
Reguliere verzendkosten € 10,-
Duitsland, Luxemburg
Verzendtijd: tot 3 werkdagen

Gratis verzending vanaf 150,-
Reguliere verzendkosten € 15,-
Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechië
Verzendtijd: tot 7 werkdagen

Gratis verzending vanaf 150,-
Reguliere verzendkosten € 20,-
Bulgarije, Denemarken, Griekenland, Portugal, Roemenië, Spanje
Verzendtijd: tot 8 werkdagen

Gratis verzending vanaf 150,-
Reguliere verzendkosten € 25,-
Estland , Finland, Litouwen, Letland, Zweden
Verzendtijd: tot 7 werkdagen

Wat kan je retourneren?

  • Ongeopende en ongebruikte bestellingen (met uitzondering van zelf samengestelde sample sets) kun je binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van reden retourneren.
  • Artikelen waarvan de kwaliteit niet aan de vermelde specificaties voldoet (als een artikel een allergische reactie oproept kun je contact met ons opnemen).
  • Om een product te retourneren moet het aan de volgende voorwaarden voldoen
  • Het product moet ongeopend en ongebruikt zijn. Is het geen foutief product en is de verzegeling verbroken? Dan is er sprake van waardevermindering en kunnen wij helaas niet het gehele aankoopbedrag terugstorten.

Wat kan je niet retourneren?

  • Hygiëne artikelen (zoals make-up) waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • Skins Cosmetics Giftcards.
  • Winkelaankopen kun je niet online retourneren.
  • Zelf samengestelde Sample Sets. 
  • Skins Boxen. 

Voorwaarden free gift & retourneren
Bij besteding vanaf €120 krijg je van ons een gratis gift, deze kan je selecteren tijdens het afrekenen. Stuur je achteraf producten retour en kom je onder de besteding van €120? Dan vervalt helaas het recht op de gratis gift en dien je deze ook mee te sturen met de retourzending. Indien de bestedingswaarde onder de €120 valt en de gift niet is geretourneerd, houden wij een waardevermindering in bij de terugbetaling.

Hoe kan ik iets retourneren?
Bij het retourneren van je bestelling heb je het recht om binnen een termijn van 30 dagen, zonder opgave van redenen, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Je kunt jouw retour online aanmelden als je een account aan hebt gemaakt. 

Om je retour online aan te melden stuur je een mail naar [email protected], of maak je gebruik van onze chat of WhatsApp. De kosten van het retourneren nemen wij voor onze rekening, wanneer je de stappen van retourproces volgt. Als je de producten zelf op eigen initiatief retourneert of via een andere vervoerder, dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Nadat je ons op de hoogte hebt gebracht, moet je de artikelen zo snel mogelijk, maar in ieder geval niet later dan dertig dagen na de mededeling aan ons retourneren. Wil je een retourzending doen zonder account? Voor retourzendingen kun je het volgende adres gebruiken:

Skins Cosmetics B.V
T.a.v.: RETURNS DEPARTMENT (WEB)
Antwoordnummer 46740
1060 VL Amsterdam

Wij verzoeken je om de artikelen in de originele verpakking én in originele doos of een vergelijkbare doos naar ons terug te sturen. Je kunt de artikelen ook terugbrengen naar één van onze boutiques. Vergeet niet het zes-cijferige ordernummer/referentienummer van je bestelling bij te voegen.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Terugbetaling

Als je betaald hebt met iDeal, creditcard, Bancontact, Klarna of PayPal, dan wordt het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen op je rekening teruggestort. Als je betaald hebt met een Skins Giftcard, dan ontvang je dit bedrag ook in de vorm van een Skins Giftcard. De termijn van 14 dagen start op het moment dat je de herroepingsmededeling hebt gekregen.

Je kunt de verzendkosten voor de retourzending terugkrijgen wanneer een artikel uit de zending beschadigd, verkeerd geleverd of anderszins niet correct geleverd is, of als je de bestelling op basis van gegronde reden retourneert. Stuur eventueel een e-mail naar de klantenservice voor het antwoordnummer, of mail je verzendbewijs om de kosten terug te ontvangen.

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Als klant van Skins Cosmetics heb je recht op een goed product. Is het artikel niet wat je ervan verwacht, neem dan contact met ons op, dan komen we samen tot een oplossing.

Klimaatneutrale bezorging
De bestellingen van Skins Cosmetics worden klimaatneutraal verzonden via DHL Parcel. DHL werkt namelijk hard aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. De CO2 die zij nog wel uitstoten, compenseren we samen. Zowel DHL als Skins Cosmetics betalen een deel van de compensatiekosten. De opbrengst investeert DHL in gecertificeerde Gold Standard-projecten in ontwikkelingslanden. Overigens wordt daar niet alleen de uitstoot gecompenseerd, maar wordt er ook een bijdrage geleverd aan het bevorderen van de economie. Daarnaast compenseert DHL zendingen binnen de Benelux óók via Land Life Company. Door te investeren in grootschalige herbebossingsprojecten herstellen we samen belangrijke ecosystemen, bevorderen we de biodiverstiteit én bieden we lokale gemeenschappen sociale en economische voordelen.
Als ontvanger draag je ook gemakkelijk je steentje bij. Ben je niet thuis op het geplande bezorgmoment? Pas dan het bezorgmoment of de –locatie aan via de Track & Trace code. Zo staat de bezorger minder vaak voor een dichte deur en worden er geen onnodige kilometers gemaakt. Ga je voor de meest groene bezorgoptie? Laat het pakket dan afleveren bij een DHL ServicePoint.


Kan mijn bestelling in meerdere leveringen aankomen?
Ja, dat is mogelijk. We leveren vanuit twee verschillende magazijnen, dus het kan voorkomen dat producten uit verschillende magazijnen komen en je bestelling in twee delen wordt geleverd. We zullen er altijd naar streven om de levering zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen.