Bezorgen en retourneren

We geven jou graag een uitstekende service door je snelheid en flexibiliteit te bieden bij het bezorgen en retourneren van je bestelling. Op deze pagina vind je alle informatie over het bezorgen en retourneren van je bestelling.

Vandaag besteld, morgen in huis
Je kunt via PostNL op werkdagen tot 14:00 uur je bestelling plaatsen, om deze de volgende dag in huis te ontvangen. Bestel je na vrijdag 14:00 uur, dan ontvang je jouw bestelling dinsdag.

Zelf gemakkelijk ophalen
Ben je vaak niet thuis, of woon je in de buurt van een Skins winkel of PostNL ophaalpunt? Kies dan voor het gemak van ophalen. Je kunt jouw bestelling naar een Skins Cosmetics winkel of een PostNL-punt laten sturen.

Als je jouw bestelling laat bezorgen bij een Skins Cosmetics winkel is dat kosteloos en duurt het drie tot vijf werkdagen. Bestellingen die naar een PostNL-punt verstuurd worden kunnen soms de volgende dag al opgehaald worden. Je ontvangt een Track-en-Trace-code met meer informatie over wanneer je bestelling opgehaald kan worden.

Let op: Bij het ophalen van je bestelling dien je een geldig legitimatiebewijs te kunnen overleggen (paspoort, ID kaart of rijbewijs). Voor het ophalen in een Skins Cosmetics winkel dien je daarnaast de orderbevestiging te overhandigen, je mag deze digitaal laten zien. Je kunt je bestelling niet ophalen voordat je een mail hebt ontvangen dat je bestelling in de winkel is aangekomen.

Sample Sets
Heb je een Sample Set besteld? Dan wordt deze binnen 2-8 werkdagen bij je bezorgd. Wij pakken de geselecteerde samples met zorg voor je in en versturen deze in een brievenbuspakketje. Lees hier meer over onze voorwaarden met betrekking tot onze sample sets.

 

Verzenden buiten Nederland
Als je niet in Nederland woont, versturen wij je bestelling zonder problemen binnen Europa. We versturen je bestelling binnen een dag en sturen jou een Track-en-Trace-code op.

Kosten
Als je jouw bestelling afhaalt bij een Skins Cosmetics winkel is dit volledig gratis.

Bestellingen via PostNL verzenden wij vanaf € 50 binnen Nederland gratis, met uitzondering van onze sample sets. De kosten van bestellingen onder de € 50 bedragen € 4 per bestelling.

De verzendkosten van sample sets zijn € 2,20 voor 1 set en maximaal € 4 voor 2 sets of meer.
Voor bestellingen buiten Nederland bedragen de verzendkosten € 10 voor EU Zone 1 (gratis vanaf €65), € 15 voor EU Zone 2 (gratis vanaf € 150), € 20 voor EU Zone 3 (gratis vanaf € 150) en € 25 voor EU Zone 4 (gratis vanaf € 150).

Lijst EU Zones:
EU Zone 1
België, Denemarken (excl. Faeröer Eilanden en Groenland), Duitsland, Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad), Luxemburg,  Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar en Kanaaleilanden)

EU Zone 2
Frankrijk (incl. Corsica en Monaco), Spanje, Zweden

EU Zone 3
Hongarije, Polen, Slovenië, Tsjechië

EU Zone 4
Bulgarije, Estland, Finland, Ierland, Letland, Litouwen, Portugal, Roemenië, Zwitserland

Let op:
Rondom extra drukke periodes, zoals de feestdagen in december (kerst en oudjaarsdag) en in het voorjaar (Pasen, Pinksteren, Koningsdag, Hemelvaartsdag en Bevrijdingsdag), kunnen afwijkende levertijden gelden voor alle bezorgopties.

Wat kan je retourneren?

  • Ongeopende en ongebruikte bestellingen (met uitzondering van zelf samengestelde sample sets) kun je binnen een termijn van zestig dagen zonder opgave van reden retourneren.
  • Artikelen die beschadigd of niet correct zijn geleverd.
  • Artikelen waarvan de kwaliteit niet aan de vermelde specificaties voldoet (als een artikel een allergische reactie oproept kun je contact met ons opnemen).


Wat kan je niet retourneren?

  • Hygiëne artikelen (zoals make-up) waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Artikelen die beschadigd zijn door gebruik.
  • Artikelen die gebruikt zijn of waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Zelf samengestelde sample sets. Lees hier meer over de voorwaarden van sample sets.
  • Artikelen uit de Skins Cosmetics Archives, tenzij het product niet aan de vermelde specificaties voldoet.
  • Winkelaankopen kun je niet online retourneren.


Hoe kan ik iets retourneren?
Je kunt jouw retour online aanmelden als je een account aan hebt gemaakt. Om je retour online aan te melden ga je naar je persoonlijke Skins Account > Mijn bestellingen en klik op de bestelling waarvan je een artikel wilt retourneren.

Als je er niet uit komt kun je ook een mail sturen naar [email protected].

Nadat je ons op de hoogte hebt gebracht, moet je de artikelen zo snel mogelijk, maar in ieder geval niet later dan dertig dagen na de mededeling aan ons retourneren. Neem eventueel contact op met onze klantenservice.

Wij verzoeken je om de artikelen in de originele verpakking én in originele doos of een vergelijkbare doos naar ons terug te sturen. Je kunt de artikelen ook terugbrengen naar één van onze winkels. Vergeet niet het vijf-cijferige ordernummer/referentienummer van je bestelling bij te voegen.

Wegens het coronavirus kan het zijn dat de verwerking van je retour langer duurt dan je van ons gewend bent. Wij sturen je een bevestiging zodra je retournering is verwerkt.

Terugbetaling
Als je betaald hebt met iDeal, creditcard of PayPal, dan wordt het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen op je rekening teruggestort. Als je (gedeeltelijk) betaald hebt met een Skins Giftcard, dan ontvang je dit bedrag ook (gedeeltelijk) in de vorm van een Skins Giftcard. Het resterende aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen op je rekening teruggestort.

Je kunt de verzendkosten voor de retourzending terugkrijgen wanneer een artikel uit de zending beschadigd, verkeerd geleverd of anderszins niet correct geleverd is, of als je de bestelling op basis van gegronde reden retourneert. Stuur eventueel een e-mail naar de klantenservice voor het antwoordnummer, of mail je verzendbewijs om de kosten terug te ontvangen.

Garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Als klant van Skins Cosmetics heb je recht op een goed product. Is het artikel niet wat je ervan verwacht, neem dan contact met ons op, dan komen we samen tot een oplossing.

Laatst bekeken